Warsztaty z techniki tańca współczesnego z Teatrem Dada
Prowadzenie: Katarzyna Chmielewska i Leszek Bzdyl
Miejsce: Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury, Spodki (Katarzyna Chmielewska),
DanceOFFnia Studio Działań Kreatywnych (Leszek Bzdyl)
Metody naszej pracy i nasza technika wynikają niejako z tradycji polskiego teatru i naszego indywidualnego wykształcenia i wspólnych doświadczeń. Połączenie tych dwóch światów stwarza ciekawą mieszankę i przestrzeń do eksperymentów.
Dla nas, taniec stanowi najpełniejszy i najbardziej wydajny trening przygotowujący ciało tancerza do pracy scenicznej. W naszej technice sam impuls – ruch albo dźwięk - inicjuje taniec. Ruchy organiczne w tańcu otwierają twórcze możliwości pomiędzy dialogiem scenicznym, a kreacją abstrakcyjnego ruchu.
Prowadzimy warsztaty, w których najistotniejszą częścią pracy jest technika, relaksacja i improwizacja w tańcu. Skupiamy się na takim przygotowaniu tancerzy by świadomość rytmów i ciała, jak też ekonomia ruchu pomagały uczestnikom swobodnie i wydajnie współuczestniczyć w procesie kreowania spektaklu. Technika, z której korzystamy na warsztatach jest połączeniem różnych technik, które nabyliśmy poprzez nasze doświadczenia w pracy z innymi choreografami i reżyserami teatralnymi.
Nasza metoda obejmuje:
- balansowanie pomiędzy napięciem i relaksacją
- koordynację ruchu z oddechem
- rozwijanie świadomości własnych umiejętności w tańcu
- pracę z partnerem
- pracę z podłogą i przestrzenią
- technikę release
Warsztaty mają na celu stworzyć każdemu uczestnikowi sposobność odkrycia i skonfrontowania się z własnym organicznym ruchem i jego wyrazem.
Warsztaty tańca współczesnego: technika, poziom średniozaawansowany
Prowadzenie: Barbara Bujakowska
Miejsce: DanceoFFnia Studio Działań Kreatywnych
Warsztat składa z trzech części. W pierwszej zaplanowana jest rozgrzewka oparta o podstawy yogi, pilates oraz tańca klasycznego. Kolejna - skupiona będzie na nauce krótkiej frazy opartej o technikę release. Technika ta prowadzi do rozluźniania ciała, organicznego i swobodnego przepływu ruchu przy aktywnej i stałej kontroli „centrum” w ciele. Jest to jedna z technik, która poszerza zakres ruchomości stawów, aktywnie rozciąga i wzmacnia ciało. Przeznaczona dla uczestników średniozaawansowanych w tajnikach tańca. Na koniec treningu przewidziana jest praca nad fragmentem choreografii.
---------------------------
Barbara Bujakowska- tancerka niezależna,absolwentka Institut for Dance Art / Anton Bruckner Universitat (Linz) oraz P.F.P w Salzburg Experimental Academy of Dance(SEAD).Laureatka Pierwszej Nagrody w konkursie tvp2 „Dolina Kreatywna” za spektakl solowy „Swan….like”; stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. (2009) oraz Arts Station Foundation(Solo projekt ‘2008,Alternatywna Akademia Tańca’2009). W ramach programu rezydencyjnego 'Solo Projekt ' wraz z muzykiem Marcinem Janusem zrealizowala spektakl „Movement modular synthesis”,rok pozniej projekt „3d-ance”.Współpracowała m.in. z Teresą Ranieri, Rebeccą Murgi, Nigelem Charnockiem („Happy”2009), krakowską grupą Hoplaaa ,Teatrem Maat Projekt oraz Towarzystwem Prze-Twórczym.
Taniec-Ruch-Ruch-Taniec
Prowadzenie: Aleksandra Ścibor
Miejsce: DanceOFFnia Studio Działań Kreatywnych
Taniec-Ruch-Ruch-Taniec
Warsztat poświęcony poszukiwaniom zależności pomiędzy centrum ciała a kończynami, oraz ruchu, który z tych zależności wynika. Czerpie z techniki ruchu Jurewicza, tańca współczesnego i ruchu naturalnego.
Używamy ciała jako kanału, przez który przepływa ruch. Świadomie.
----------------------------
Aleksandra Ścibor – tancerka, tłumaczka, pedagog. Dyplomowany instruktor tańca współczesnego. Absolwentka Instytutu Filologii Angielskiej UAM Poznań (specjalność: tłumaczenie konferencyjne) oraz Podyplomowego Studium Managerów Kultury (SGH, Warszawa). W świat tańca wprowadzili ją Kama Jankowska i Witold Jurewicz. Od 2005 roku związana z Teatrem Tańca Alter. Współpracuje z Jackiem Owczarkiem (Pracownia Fizyczna), Rafałem Dziemidokiem (Koncentrat) i Stowarzyszeniem Teatralnym CHOREA. Działa w ramach Stowarzyszenia MOVIN` ŁÓDŹ. Bada proces tłumaczenia technicznego języka tańca. Zajmuje się tańcem współczesnym, improwizacją, kontakt improwizacją i ruchem autentycznym. Tańczy.
Floor work
Prowadzenie: Magdalena Jędra
Miejsce: DanceOFFnia Studio Działań Kreatywnych
Praca na podłodze uczy podstaw, prawidłowego ustawienia ciała, wykorzystywania ciężaru oraz pozwala na „doświadczanie“ ciała w momencie zupełnego relaksu. Zajęcia, te bedą sekwencją ćwiczeń wykonywanych w kontakcie z podłogą, z wykorzystaniem stóp, rąk i całej powierzchni naszego ciała, polegających także na dynamicznych zmianach położenia środka ciężkości, wykonywaniu rotacji, swingów, używaniu niestandardowych punktów podparcia. Taka praca w dłuższej praktyce zwiększa pewność siebie, przynosi radość z odkrywania swoich nowych możliwości i zmniejsza ryzyko urazu.
----------------------------------
Magdalena Jędra
W latach 1997-1999 tańczyła w Gdańskim Teatrze Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja, później współpracowała z Joe Alterem, Rafałem Dziemidokiem, EdytąKozak, Leszkiem Bzdylem, AnitąWach, RamonąNagabczyńską, Krzysztofem Leonem Dziemaszkiewiczem oraz Teatrem Akademia Ruchu, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku, Teatrem im. W. Gombrowicza w Gdyni, Teatrem Wytwórnia w Warszawie.
Od 7 lat wspólnie z AnnąSteller tworzy teatr Good Girl Killer. W 2005 z AnnąSteller oraz Grzegorzem Welizarowiczem i Zbigniewem Bieńkowskim zrealizowały debiutancki spektakl Good Girl Killer, którego tytułzostałprzyjęty jako nazwa grupy. Pierwsze produkcje GGK (Good Girl Killer, Akcja) wpisująsięformułęteatru tańca. Ostatnim realizacjom (Dziewczynki w czerwonych bucikach, Le Sni, Have a Nice Hell, Lotta i Gula) bliżej do idei performensu i nurtu site specific. Cyklicznie występuje w projektach Grupy Artystycznej Koncentrat.
Od 1999roku prowadzi warsztaty z techniki tańca współczesnego oraz improwizacji.
Włane realizacje:
2002 Teletransis, 2003 Konstrukcja Symboliczna, 2004 Teoria Hałasu, 2005 Good Girl Killer, 2006 Junkie, 2008 Akcja, 2009 Parallel, 2010 Konfetti, 2010 dziewczynki w czerwonych bucikach, 2010 Le sni, 2010 Have a nice Hell, 2011 Lotta i Gula, 2011 Le Pas Jaques.
Inne projekty:
2004 Odys-Seas, 2006 Zum Beispiel, 2006 Yes Prince, No Prince, 2007 Nawrotnik, 2006-2007 międzynarodowa wymiana choreografów „co–operacja” Gdańsk – Genewa-Paryż, 2008 Barricade of Love, 2009 Osez! Festiwal d'ete de Quebec, 2010 Orzech Wiewiórka, 2011 The Show Must Go On.