Waiting

Sobota, 10 marca

godz. 20.00 Białostocki Teatr Lalek, spektakl (15 zł/N, 10 zł/U)

 

Muzyka M. Górecki, Kronos Quartet, H. Purcell, B. Frank
Pomysł i choreografia M. Mikołajczyk
Premiera: Stary Browar w Poznaniu, 2006

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fot. J. Wittchen/ M. Kaczyński

 

mikołaj, mikołajczyk, WAITING, strata, samotność, opuszczenie, wspominanie, zazdrość, brak wiary w siebie, patrzenie w przeszłość, smutek, niewiara w możliwości, zazdrość, i znowu dzień, oczekiwanie na wieczór, ciemno, noc, patrzą, czuję ulgę, nikt mnie nie widzi, zazdrość, jestem sam, patrzą, nie ma nikogo, zazdrość, jest mi dobrze, czuję ulgę, nikt nie patrzy

 

 

RECENZJE 

Jadwiga Majewska, Didaskalia Gazeta Teatralna, nr 79/80 2007

Anna Królica, Tryptyk Mikołajczyka. Pomiędzy rzeczywistością, a fikcją, Taniec POLSKA, 11 stycznia 2012

 

---------------------------

Mikołaj Mikołajczyk - ukończył Państwową Szkołę Baletową w Poznaniu, studiował na Uniwersytecie UAM w Poznaniu historię sztuki i socjologię. Pracował we Wrocławskim Teatrze Pantomimy we Wrocławiu, Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, Teatrze Wielkim w Poznaniu, Badisches Staatstheater w Karlsruhe. Przeszedł wszystkie szczeble artystycznej kariery: od adepta do I solisty baletu. W Szczecinie, w Operze na Zamku, był kierownikiem baletu, który przeobraził w autorski teatr tańca Teatr DNA – taniec zakodowany genetycznie.

Występował na wielu festiwalach w kraju jak i za granicą: Edynburgu, Sofii, Lill, Carcassone, Berlinie, Hamamatsu, Xanten, Luksemburgu, Brukseli, Brugii, Kownie, Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Krakowie, Lublinie, itd. Współtworzył warsztaty i festiwale tańca: Letnie Spotkania Artystyczne w Kutnie, Lądeckie Lato Baletowe w Lądku Zdroju, warsztaty tańca w Sieradzu i Szczecinie.

Współpracował z choreografami reprezentującymi różne style taneczne, sposoby myślenia i kreowania przestrzeni artystycznej, jak Henryk Tomaszewski, Mats Ek, Birgitt Cullberg, Ewa Wycichowska, Teresa Kujawa, Olaf Schmidt, Gray Veredon, Conrad Drzewiecki, Barbara Gołaska, Andrzej Glegolski, Emil Wesołowski, Przemysław Śliwa, Henryk Konwiński, Marek Różycki, Dawid Earle, Waldemar Wołk-Karaczewski, Jerzy Makarowski, Ivan Bataillei, Antal Fodor.

Współpracował z reżyserami teatralnymi, dla których tworzył reżyserię ruchu w spektaklach operowych i dramatycznych: Barbarą Wachowicz, Mają Kleczewską, Małgorzatą Dziewulską, Jolantą Ptaszyńską, Natalią Korczakowską, Bogną Podbielską, Katarzyną Radoszyńską, Krzysztofem Warlikowskim, Piotrem Kruszczyńskim, Grzegorzem Jarzyną, Adamem Hanuszkiewiczem, Tomaszem Hynkiem, Wojciechem Szelachowskim, Krzysztofem Garbaczewskim, Andrzejem Bartnikowskim, Krzysztofem Rekowskim, Jackiem Papisem, Michałem Borczuchem, Mikołajem Grabowskim, Łukaszem Chotkowskim i Piotrem Siekluckim.